Den matek. Pro spoustu lidí jen další obyčejný významný den. Pro mámy na celém světě to tak není. Když si dítě, které devět měsíců nosily pod srdcem, a o které nepřestávají pečovat po zbytek svého života, vzpomene na svou maminku, popřeje jí, nebo jí udělá radost nějakým dárkem, znamená to pro ně celý svět.
Komunikační agentura MullenLowe zrealizovala v roce 2015 pro americkou společnost vyrábějící přáníčka kampaň ke Dni matek, která zasáhla srdce milionů lidí po celém světě. Agentura vytvořila fiktivní nabídku práce na pozici provozního ředitele. Inzeráty se objevily na internetu i v tisku a zareagovaly na ní desítky lidí. S vybranými kandidáty proběhl on-line pohovor. Vedoucí tohoto pohovoru informoval uchazeče o náplni práce, kde mimo jiné požadovali:
- Zkušenosti s krizovým řízením
- Schopnost improvizace
- Znalosti finančnictví
- Znalosti psychologie
- Znalosti medicíny
- Nutnost být k dispozici 24/7
Když pohovor zakončili slovy, že součástí nabídky není žádné volno či prázdniny a že navíc za tuto práci nenabízejí žádný plat, uchazeči byli v šoku. Najatý herec/personalista nechal každého tuto informaci chvíli zpracovávat a teprve potom oznámil, že tuto práci na zemi vykonávají miliardy lidí.
Mámy.
Dojetí, jaké uchazeči v tu chvíli pociťovali, bylo téměř hmatatelné. Na závěr se agentura omluvila slovy, že někdy je nutné použít malou lež, aby si lidé uvědomili pravdu, ale že tentokrát to nevadí. „I mámy říkají, že v tomto případě je to ok.“
Kampaň se stala nejsledovanějším videem internetu roku 2015. Pokud si chcete poplakat, najít ji můžete po heslem, které mluví samo za sebe: „World´s toughest job“, tedy nejtěžší práce na světě.
Svou sílu a opravdovost tato kampaň neztrácí ani po letech, protože se dotýká veliké pravdy. Být mámou je opravdu nejtěžší práce světa. Svým mámám bychom za ni měli být vděčni každý den. Když to neděláme, vzpomeňme si na ně alespoň na Den matek.